بهترین نوع ماکروویو کدام است ؟

انواع مایکروویو کدام است ؟

سوالی که هنگام خرید ماکروویو مطرح است

 

 

 

این است که آن را کجا می‌خواهید بگذارید؟

چه فضایی برای قرار دادن ماکروویو در اختیار دارید؟ماکروفرها از این نظر به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ ماکروفرهای رومیزی، بالا اجاقی و توکار.

مایکروویوهای رومیزی رایج‌ترین نوع مایکروویوها هستند و ما در ادامه این مطلب هم به معرفی و بررسی چند مدل از این نوع ماکروفرها می‌پردازیم.

مهمترین مسئله در مورد  ماکروویو های  رومیزی، فضایی است که اشغال می‌کنند.

اگر در سطوح آشپزخانه‌تان برای یک ماکروویو فضا دارید شاید بهتر است که همین نوع را انتخاب کنید، چرا که عمدتا ارزان‌تر از بقیه انواع ماکروفرها هستند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

همچنین نیاز به انجام کار خاصی برای نصب‌ آن‌ها نیست و فقط به یک پریز برق نیاز دارید! اگر فضایی که در اختیار دارید اندک است بهتر است مدل‌های جمع‌وجورتر را انتخاب کنید یا بروید سراغ یکی از دو نوع دیگر.

مایکروویوهای بالا اجاقی اما، بالای اجاق‌گاز و در ارتفاع نصب می‌شوند و به این ترتیب فضای سطوح کابینت‌ها یا میز را در آشپزخانه اشغال نمی‌کنند و برای آشپرخانه‌هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند گزینه خوبی به شمار می‌روند.

سیستم این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که جای هود را در آشپزخانه می‌گیرند و عملا دوکاره هستند! از ماکروویو های رومیزی گران‌ترند و نصب آن‌ها کار ساده‌ای نیست. باید از یک نصاب کمک بگیرید و همان‌طور که واضح است قابلیت جابه‌جایی هم ندارند.

مایکروویوهای توکار هم همانطور که از اسم‌شان می‌شود فهمید به صورت توکار در کابینت‌ها قرار می‌گیرند و به این ترتیب فضای سطحی کمتری اشغال می‌کنند؛ هرچند به‌ هر حال فضای داخل کابینت را اشغال می‌کنند.

این نوع از مایکروویوها هم نصب آسانی ندارند، ثابت هستند و قیمت‌شان هم از دو نوع دیگر بیشتر است.

نکاتی که باید پیش از خرید مایکروویو بدانید ؟

 


اندازه

هنگام خرید مایکروویو باید دقت کنید دستگاهی را انتخاب کنید که هم پاسخگوی نیاز شما در پخت‌وپز باشد و هم با فضایی که در اختیار دارید تناسب داشته باشد.

در خرید ماکروویو های رومیزی می‌توانید طول و عرض و ارتفاع فضای موردنظرتان را اندازه بگیرید و با ارتفاع، عرض و عمق بیرونی مدل موردنظرتان مقایسه کنید. ماکروویو ها سایزهای مختلفی دارند که معمولا از ۲۵x۴۵x۳۵ سانتی‌متر تا ۳۵x۶۰x۵۰ سانتی‌متر را شامل می‌شوند.

از اندازه داخلی یا به عبارت بهتر ظرفیت داخلی مایکروویو هم نباید غافل شوید. اندازه خارجی لزوما متناسب با ظرفیت داخلی نیست. پس هنگام خرید، فارغ از اندازه بیرونی دستگاه، ظرفیت داخلی آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید با نیاز شما هم‌خوانی دارد.

توان مصرفی

توان مصرفی مایکروویوها ارتباط مستقیمی با قدرت آن‌ها دارد. معمولا هرچه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد غذای شما را سریع‌تر و یکنواخت‌تر می‌پزد. توان مصرفی اکثر ماکروویو ها بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات است.

دستگاه‌های گران‌تر و بزرگ‌تر معمولا توان بیشتری هم دارند. پس اندازه و قیمت معمولا نکات تعیین‌کننده‌ای در قدرت ماکروویو تان هستند که باید هنگام خرید مایکروویو به آن‌ها توجه داشته باشید.

برنامه پخت

مایکروویوهایی که برنامه پخت دارند به شما کمک می‌کند تا تنها با زدن یک دکمه دستگاه را متناسب با استفاده‌ای که از آن می‌خواهید بکنید، تنظیم کنید و بهترین گزینه را برای استفاده موردنظرتان به صورت پیش‌فرض در خود دارد.

هر برنامه پخت متناسب با غذای مربوط به آن برنامه، زمان و دمای پخت را به صورت خودکار تنظیم می‌کند و با انتخاب آن برنامه بهترین عملکرد دستگاه برای پخت آن غذا انتخاب می‌شود و دیگر لازم نیست نگران خام ماندن یا سوختن غذای‌ خود باشید!

به عنوان مثال برخی از این برنامه‌ها عبارتند از برنامه پخت پیتزا، ماهی، پاستا، سیب‌زمینی، سبزیجات، گوشت و غیره. برخی از دستگاه‌ها از این غذاها هم فراتر رفته‌اند و حتی برای غذاهای ایرانی نظیر برنج، ته‌چین، قورمه‌سبزی، کباب تابه‌ای، کوکو سبزی، قیمه و … هم برنامه دارند.
حتما بخوانید: خرید مایکروویو؛ پرفروش ترین مدل‌ های بازار را بشناسید

گریل

این روزها تولید‌کنندگان به سمت تولید مایکروویوهایی می‌روند که هر چه بیشتر کاربردهای یک اجاق کامل را به خریداران ارائه کنند.

یکی از این قابلیت‌ها گریل است؛ می‌توانید در انتهای مراحل پخت، با استفاده از گرمای مستقیم غذاهای‌تان را خوشمز‌ه‌تر و برشته‌تر کنید.

همچین برخی ماکروویو ها در کنار قابلیت گریل کردن، سیستم جوجه‌گردان هم دارند. بسته به سلیقه غذایی خودتان می‌توانید این گزینه‌ها را هم در انتخاب‌تان در نظر بگیرید.

کانوِکشن (Convection)

کانوکشن یکی از کاربردی‌ترین عملکردهای مایکروویوهای نسل جدید است که باعث می‌شود غذاها سریع‌تر و یکنواخت‌تر پخته شوند.

به این صورت که در قسمت پشتی دستگاه فن‌هایی تعبیه شده که گرمای تولید شده توسط المنت‌های برقی ماکروویو  را به گردش در می‌آورند و گرما به صورت یک‌نواخت به همه قسمت‌های غذا منتقل می‌شود.

این قابلیت کمک می‌کند تا پخت غذاهایی مثل پیتزا، کیک و غذاهایی که مغزپخت شدن در آن‌ها مهم است به شکل مناسب‌تری توسط ماکروویو صورت گیرد.

پس اگر می‌خواهید با ماکروویو تان غذاهای متنوع و خوشمزه درست کنید، توجه داشته باشید که دستگاهی که می‌خواهید بخرید به این قابلیت مجهز هست یا خیر.

 

اینورتر (Inverter)

مایکروویوهایی که فناوری اینورتر ندارند دو حالت استفاده بیشتر ندارند یا از ۱۰۰درصد توان‌ خود استفاده می‌کنند یا خاموشند.

پس اگر قدرت مایکروویو را روی ۵۰ درصد توان تنظیم کنید، دستگاه بین دو حالت ۱۰۰درصد توان و خاموش به صورت مداوم تغییر خواهد کرد تا میانگین توانی که استفاده می‌کند پنجاه درصد شود.

اگر بخواهید غذایی را با دمای پایین‌تر اما به‌طور مداوم بپزید، این کار نتیجه‌ مطلوبی ندارد و مصرف برق بهینه‌ای هم نخواهد داشت.

اما مایکروویوهایی که در آن‌ها از فناوری اینورتر استفاده شده، می‌توانند با هر میزان توانی که برای‌شان تنظیم می‌کنید به صورت یکنواخت کار کنند که این قابلیت مصرف برق کمتر و هزینه‌ کمتر، پخت سریع‌تر و کیفیت بهتری را به همراه خواهد داشت.

هادسون

 

Bookmark the permalink.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *